OTOČAC – Danas je crkveni i državni blagdan Tijelova (u nekim krajevima ga nazivaju i Brašančevo). Veliki je to blagdan, u katoličkim europskim zemljama je to također blagdan, eto, postao je i u Hrvatskoj nakon osamostaljenja.
Danas na prijepodnevnoj kavi prije svete mise i Tijelovske procesije, ljudi su na terasama raspravljali u blagdanu Tijelova. Što je to? Što znači? Kakvoga je karaktera taj blagdan i zašto mu se pridaje toliki značaj? Mnogi posve krivo tumače značenje ovoga blagdana.
Tijelovo, punog naziva Svetkovina Presvetog Tijela i Krvi Kristove, jedan je od značajnijih blagdana u katoličkoj liturgijskoj godini. Za Katoličku crkvu to je svetkovina u spomen na ustanovljenje euharistije na Veliki četvrtak, a slavi se četvrtkom poslije svetkovine Presvetog Trojstva ili, jednostavnije, deveti četvrtak nakon Uskrsa. Povijesna podloga i razvoj kreću od 8. stoljeća, a službenu potvrdu dobivaju u 13. stoljeću kada se sastavljaju euhološki obrasci koji nisu promijenjeni do današnjih dana.
Za Tijelovo je karakteristična procesija. U procesiju se uvode elementi procesija prosnih dana sa četiri postaje na četiri strane svijeta te čitanjem evanđelja, molitava i blagoslovom. Na ovaj način uključujući u molitve zazive za opći napredak, protiv zala, nepogoda i pogibelji, uključuju se interesi cijele zajednice te se omogućava sudjelovanje koji se ni izdaleka nije moga ostvariti unutar misnog slavlja. Prva postaja govori o euharistiji kao trajnoj prisutnosti Kristovoj, druga ima za temu Kristovu euharistiju i Uskrs, treća postaja ima temu euharistiju kao žrtvu, dok četvrta postaja ima za temu euharistiju kao gozbu.
Dalo bi se o Tijelovu još štošta reći, ali bi premašilo nakanu ovog članka.
I.B.