OTOČAC – U petak večer je u izložbenoj dvorani Gackoga pučkog otvorenog učilišta otvorena izložba fotografija Otočanina Zorana Jelinića pod nazivom 'Objektivom kroz Gacku i okolinu'. Jeliniću se na otvaranje izložbe odazvao lijepi broj ljubitelja fotografije i umjetnosti, zapravo se radi o gačanskoj kulturnoj publici koja je redovni posjetitelj ovakvih i sličnih događanja, usprkos tomu što je tog dana bilo i nekih drugih aktualnih događanja u Ličko-senjskoj županiji.
O izložbi Zorana Jelinića govorila je ravnateljica učilišta Nada Avsec, ističući da je to slijed u afirmiranju djelovanja lokalnih autora u različitima područjima umjetničkog izraza, započet prije koju godinu, dok je o onomu fotografskom izričaju govorila Snježana Bogdanić, te na kraju i sam autor.
'Objektivom kroz Gacku' obuhvaća 40 pomno odabranih fotografija srednjega formata, predstavljenih u više cjelina, ovisno o tematici i vremenu njihova nastanka. Mora se kazati da je publika mogla u video projekciji vidjeti mnogo više Jelinićevih fotografija, od onih prvih, početničkih, pa do onih nastalih u zreloj fazi njegova stvaralaštva. Tako se može kazati da autor ima nekoliko velikih tematika, ili ciklusa, kojima se uvijek vraća. Jedan od njih su panorame, doista sjajne, koje vjerojatno svatko tko ima ikakav fotoaparat snima, no ova izložba je pokazala koja je razlika između slučajnog snimka od onoga pomno odabrana i promišljena. Drugi veliki ciklus su životinje, gotovo pa bi se moglo kazati da je to jedna velika Jelinićeva opsesija. Jer snimati životinje, posebno ptice, za to treba imati bezgranično strpljenja, a iz takvih snimaka dobiti vrhunsku fotografiju, rezultat je to i trenutka, i nadahnuća i odabrane tehnike snimanja. Voda, i sve vezano uz vodu, je jedan od značajnijih njegovih ciklusa, prava je to umjetnička promocija rijeke Gacke, njenih vrila, tradicijske gradnje na vodi, ma svega onoga očaravajućega što voda vještu oku i velikom znalcu može pružiti. Dalo bi se ovako još mnogo toga kazati, no tisuću ovakvih redaka je doista ništa u usporedbi s onim 'doći i vidjeti' izložbu.
Valja napomenuti da Jelinić mnogo eksperimentira na svojim fotografijama. Ne libi se on dodatno ih obrađivati alatima koje suvremena tehnika daje. Nije njemu problem promijeniti boju neba, boju oblaka, promijeniti boju trave, ni najmanji mu to nije problem, ali vještina je u tome da nastoji uklopiti sve svoje kolorne intervencije i dobiti sadržaj koji želi, koji gledatelju šalje sasvim drugačiju poruku od 'sirove' lijepo snimljene fotografije. Obrada fotografija svakako pripada onoj umjetničkoj crti koju Jelinić svakako posjeduje, postavlja se pitanje do kuda će to sve stići osmjeljivanjem u još radikalnije intervencije. Valja i to pričekati i vidjeti je li to njegova buduća velika faza. Skliski je to teren, ali ulazak u artizam bi bio svakako zanimljiv.
Da je Jelinić poznat i prihvaćen fotograf, o tome svjedoči njegov angažman u nekoliko fotografskih časopisa. Kako su ptice njegova velika ljubav, trenutno je zabavljen pripremama za 'Ornitološki dnevnik' koji će obuhvatiti fotografije ptica u Gackoj tijekom četverogodišnjeg rada i priprema. No na tome ne će stati, najavio je i seriju fotografija s motivima iz Skandinavije.
Zoranu Jeliniću, kao domaćem čovjeku, treba zahvaliti na izvrsnim fotografijama svoga kraja, Gacke, Velebita, Plitvičkih jezera, Senja i mora. Velika je to promocija njega kao autora, ali i cijeloga kraja.
M. Kranjčević