Koliko prosječnog gosta zanima kulturna ponuda neke destinacije? Je li kultura neki bauk samo za neke malobrojne goste posebnih prohtjeva? Gubi li kultura koja može privući masu oznaku 'kulturno' i pretvara se u 'zabavno'? Ili je to ipak samo odlično zapakirana kultura?
Kulturna ponuda Gacke kao turističke destinacije možda još i prednjači u odnosu na neke druge vrste ponude, s tim da su joj potencijali (o, kako ovaj izraz već ide na živce) daleko veći (mogućnosti za najrazličitije turističke kulturne ture, jačanje kulturnih manifestacija itd.).
Početkom 20. stoljeća neki avangardni pokreti, a u tome su prednjačili dadaisti, zalagali su se za ukinuće „mrtve kulture“ i zatvaranje knjižnica, galerija, muzeja… Još bi se pomislilo da takva inicijativa može doći samo od nekog 'nekulturna naroda', međutim, došla je iz srca nadarenih umjetnika. Dakako da će, primjerice, slike zatvorene u neku galeriju biti osuđene na 'životarenje', no uz malo dobrog marketinga i to se može promijeniti.
Kako u tome kotira jedan mali muzej u jednom malom gradu? Prilično dobro, rekli bismo. Muzej Gacke pri Gackom pučkom otvorenom učilištu do jučer je posjetilo 1.140 posjetitelja, uključujući obilazak stalnih postava, povremene izložbe i posebna muzejska događanja. Oko 70 posto tih posjetitelja čine turističke grupe, a najzastupljenija dobna skupina su djeca i mladi čiji je udio u ukupnom broju posjetitelja 72 posto. Veća koncentracija obilazaka je u proljeće i jesen zbog brojnosti turističkih grupa, dok tijekom ljeta posjećenost malo stagnira jer su tada aktualni pojedinačni razgledi.
Muzej Gacke osigurava besplatno stručno vodstvo na hrvatskom i engleskom jeziku za grupe i pojedince te besplatne tiskane vodiče kroz stalni postav na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku. U pripremi je i audio vodič stalnim postavom koji će biti prezentiran u svibnju 2018. povodom Međunarodnog dana muzeja čija će glavna tema biti „Hiper-povezani muzeji: novi pristupi, nova publika“.
Zanimljivo.
S.B./M.K.G.