OTOČAC – Turistički proizvod, kompleksan je to proizvod. Sad će netko reći da to „kompleksan“ je ispraznica koja nešto i ništa ne znači, da se izbaci kada se nema što pametnije kazati. Pa dobro, da se odmaknemo od „kompleksnosti“, i da se prebacimo na „složenost (nije šija nego vrat).
Jer turistički proizvod treba mnogo toga, nije to samo evo ti lijepe prirode, evo ti dobre hrane, evo ti dobrih prometnica. Suptilnija je to kategorija, koja povećava svoju suptilnost upravo onako kako svoju suptilnost povećavaju i gosti. A oni odavna nisu oni koji samo žele zadovoljiti svoje elementarne potrebe (spavanje i hrana), postali su sve zahtjevniji. Hoće se njima tradicije, hoće se njima novih spoznaja, hoće se njima onoga drugačijega, dosad neviđenoga, hoće se njima autohtonosti destinacije. Jer u dobro osmišljenoj turističkoj ponudi bilo kojega kraja destinacija je ona koja nosi, pojedini njeni segmenti samo popunjavaju sadržaj. Teško oni, segmenti, mogu biti nositelji turizma, tempi passati. Tko to ne shvati promašio je temu.
Čini se da u „tihom radu“, Turistički ured Turističke zajednice Garda Otočca intenzivno radi na popunjavnaju sadržaja destinacije koja se zove Gacka, ne rijeka, već kraj. Jer rijeka je svoje kazala, sve je kazala, ali nije destinacija, tek njen jedan dio, doduše važan, ali jedan. Treba govoriti o cijelom kraju i čini se da se ide u dobrom smjeru.
M.K.