KOMPOLJE – Već se cijelo ljeto u Kopolju na tzv. Kipi (to je nekada bilo ogromno brdo kamenja iznesenog i deponiranog u vrijeme probijanja tunela Šumećica – Brlog) uz postojeću tvornicu izvode neki radovi, najprije su to bili zemljani radovi, bageri su nešto rovali, kopali, materijal deponirali na slobodni prostor sa strane, a onda je došlo do navažanja lomljena kamena i sve je slutilo da će se tamo nešto graditi. I doista, krajem ljeta, početkom jeseni došle su moćne dizalice i počele uglavljivati prethodno izrađene visoke betonske stupove. Što je tih stupova bilo više, dalo se naslutiti da će to jednoga dana dobiti i svoj krov, naročito kada su se počele postavljati poprečne nosive grede, a u posljednje vrijeme se uglavljuju i zidne plohe. Ali što će to biti? Širi li se pogon ili će to biti vanjski natkriveni skladišni prostor? Nagađanja su, kao i uvijek, bila šarolika.
Vlasnik pogona u Kompolju je tvrtka Plastform iz Sesveta. Ova tvrtka je kupila postojeći pogon od bivše tvrtke koja je zapala u određenje poslovne poteškoće i koja je imala poprilične financijske obveze. To preuzimanje se dogodilo i lipnju 2020 godine. No proizvodnja stiropora u različitim oblicima i svojstvima se i dalje nastavila. Dapače. Danas ova tvrtka zapošljava 12, a ukupno s pogonom u Sesvetama čak 95 radnika. Iz svoga proizvodnog programa 85 posto prodaje na domaćem, a 15 posto na tržištu Europske unije.
Tvrtka Plastform je odlučila proširiti pogon u Kompolju za nekih 2.200 četvornih metara. U tu investiciju ulože nekih 10 milijuna kuna, dok će u proizvodni pogon (postojeći i novi) dodatno uložiti još 20 milijuna kuna. Sve to bi trebalo biti okončano tijekom 2023.
Proizvodni program će i nadalje biti baziran na stiroporu, bilo građevinskom, bilo ambalažnom za industriju, za ribarstvo i za poljoprivredu. Navodno se osobito traži ambalažni stiropor (kašete) za ribarstvo. No nije to sve, proizvodit će se i granulirani stiropor, zatim dekorativni, sve ono što tržište od tog materijala traži.
Ako Plastform ulaže toliki novac u proširenje i modernizaciju pogona u Kompolju, onda je za vjerovati da vlasnici tvrtke ozbiljno misle i da to ne će biti neka zla poslovna hrvatska priča.
M.K.