OTOČAc – Gradsko vijeće je na svečanoj sjednici povodom Dana grada donijelo odluku o dodjeli Nagrade Grada Otočca za životno djelo Dušanu Bobiću za dugogodišnji doprinos razvoju tehničke kulture - zrakoplovstva na području grada Otočca, čime je doprinio razvoju ugleda grada.
Dušan Bobić rođen je 1936. g. u Starom Selu. Završio je vojnu pilotsku školu u Mostaru 1958. te stekao zvanje pilota.
Prilikom obilježavanja 20. godišnjice 1. zasjedanja ZAVNOH-a u Otočcu ukazala se potreba da kod Otočca sleti zrakoplov 13. lipnja 1963. g., preuzme svu pošiljku Pošte Otočac te je spusti na Markov Trg u Zagrebu. Zaduženje je dobio Dušan Bobić, koji je tada sa učenicima Ekonomske Škole pripremio teren za slijetanje na Špilniku. U pripremi nije postojala radio-veza, ograničitelji, vjetrokazi, već se koristilo platno, zapaljena slama, zastavice. Sve se odradilo odlično, a ovo slijetanje je vidjelo mnoštvo građana među kojima se pobudio interes za letenjem u Gackoj dolini.
Godine 1964. g. Bobić je održao teoretsku obuku za 15 padobranaca, koji su praktični dio po 15 skokova odradili na aerodromu Čakovec.
Zrakoplovni savez Hrvatske zainteresirao se za izgradnju letjelišta zajedno sa Saveznim sekretarijatom narodne obrane, a podršku je pružilo Ratno zrakoplovsto. U tom projektu sudjelovala je Općina Otočac gdje je uz veliku pomoć Dušana Bobića osnovan Aeroklub Krila Like 23. svibnja 1971. sa 143 člana na osnivačkoj skupštini. Postignut je dogovor i počela je izgradnja uzletno-sletne staze 1972/1973 g., gdje je Bobić od 1973. uključen u sve aktivnosti vezane za izgradnju aerodroma, registraciju te poslove aerokluba.
Aerodrom je otvoren 22. lipnja 1974. uz organizaciju velikog aeromitinga na kojem je održan aero-reli, precizno letenje na ruti Daruvar – Zagreb - Otočac.
1976. godine Bobić je organizirao obuku u jedriličarstvu udruženih klubova (Otočac, Zagreb, Zadar) s pet učenika.
Angažirao se za uspostavu potrebne infrastrukture aerodroma koja uključuje i izgradnju montažnog objekta (učionica, spavaonica, uredi, kafić), zatim hangara te spremnika za gorivo.
Paralelno je radio s mladim aviomodelarima koji su redovno sudjelovali na smotrama i natjecanjima gdje su na 3. sletu zrakoplovnog pomlatka u Puli 1979. g. osvojili 1. mjesto kao tim te pojedinac ispred šest tadašnjih republika.
1987. g. Aeroklubu je dodijeljen avion Utva 75 gdje je Bobić položio za nastavnika letenja, te se posvetio obučavanju pilota i redovitom sudjelovanju u natjecanjima. Organizirao je aeromitinge 1997. i 1999. god.
Povodom dana Grada Otočca 8. svibnja 1998. god. organizirao je i rukovodio skokovima padobranaca na nogometno igralište, te centar grada Otočca.
Posebno treba istaknuti njegovu zaslugu u spašavanju zrakoplova Utve 75. Savezna uprava za zrakoplovstvo izdala je obavijest o zabrani letenja generalne avijacije u kolovozu 1991., no pored toga Dušan Bobić shvaća da bi hangar mogao biti raketiran, a zrakoplov u njemu uništen, te u dogovoru sa Zrakoplovnim Savezom Hrvatske i Hrvatskom vojskom organizira akciju preleta Utve 17. kolovoza 1991. na aerodrom Grobnik, pri čemu je doveo svoj život u rizik jer je postojala velika vjerojatnost da ga zrakoplov agresorske vojske sruši.
Zrakoplov je predao u ruke Hrvatskog ratnog zrakoplovstva gdje je sudjelovao u akcijama za vrijeme rata, a nakon toga školovao je generacije naraštaja mladih pilota u Zemuniku, sve do 2007. g. – stoji u obrazloženju odluke o dodjeli priznanja.
M.K.