OTOČAC - Tijekom mjeseca travnja su u knjižnici Osnovne škole Zrinskih i Frankopana održane radionice povodom obilježavanja Dana hrvatske knjige te Svjetskoga dana knjige i autorskih prava.
Odlukom Sabora Republike Hrvatske od 1996. godine, a u spomen na Marka Marulića, 22. travnja se obilježava Dan hrvatske knjige. Ovogodišnju manifestaciju školska naša je knjižnica posvetila dječjim autorima i njihovim djelima.
Obilježavanje je započelo radionicom o Durici, knjizi stripova autora Ivice Bednjanca. Lik nestašne djevojčice Durice izazvao je oduševljenje među učenicima 2. drugoga razreda. Svojim avanturama brzo je osvojila njihovu čitalačku pozornost. Usmjerivši se na Duričine postupke, učenici su brzo zaključili kakvi ne smiju biti te koje im pouke njezin lik šalje. Središnji dio radionice bio je posvećen kreativnom stvaralaštvu te su učenici naslikali lik Durice onako kako ju zamišljaju. Učenice osmoga razreda Josipa Kostelac i Ema Marković nacrtale su plakat posvećen Durici, a koji je prigodno izložen u prostoru knjižnice.
Tko je Grga Čvarak? Gdje živi? Čime se bavi? Navedena pitanja bila su uvod u radionicu posvećenu liku Grge Čvarka čiji je autor Ratko Zvrko. Učenici 2. i 3. razreda su se brzo dosjetili da je to dječak koji iz praćke gađa mačke, lastina gnijezda skida te kokoši za rep vuče. Grgini nestašluci su sve nasmijali, ali istodobno su saznali i da je on osjećajni dječak koji brine o bolesnoj majci. Dodatnim čitanjem slikovnice, učenici su spoznali da svi imaju mane i vrline, ali da treba uvijek biti dobar jedan prema drugome te probleme rješavati razgovorom. Uz pjesmu nastalu na temelju lika Grge Čvarka, učenici su zapjevali te poneseni veselom atmosferom nacrtali Grgu iz svoje mašte.
Održanim radionicama učenicima se usmjerila pozornost na važnost čitanja djela hrvatskih autora kao načina održavanja identiteta i jezika.
Godine 1995. na Glavnoj skupštini UNESCO-a 23. travnja proglašen je Svjetskim danom knjige i autorskih prava. U knjižnici je taj dan obilježen radionicama za 4. razred. Učenike su knjižničarke upoznale s referentnom zbirkom koja je dio fonda, a čije je korištenje ograničeno samo na prostor knjižnice. Upoznavši se s knjigama koje čine referentnu zbirku. Također, povodom Svjetskoga dana knjige školsku su knjižnicu posjetili učenici 1. razreda u pratnji svojih učitelja. Nakon što im je predstavljen fond knjižnice, učenici su zadužili svoje prve knjige i na taj način krenuli u avanture koje nudi pisana riječ.
M.B. i S.O.