OTOČAC / ZAGREB - Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. listopada. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni. Tim povodom danas su se učitelji, nastavnici i profesori u Osnovnoj školi u Otočcu i počastili kolačima, a razloga za slavlje ima i jedna učiteljica razredne nastave koja je promovirana u zvanje učitelj mentor.
Najbolji nastavnici imaju mogućnost napredovanja u viša zvanja mentora, savjetnika i odnedavno višeg savjetnika. Svojom stručnošću, metodama i uzornim radom unapređuju nastavni proces poučavanja i odgojno-obrazovni sustav u cjelini. Riječ je o 606 nastavnika, odgojitelja, učitelja i stručnih suradnika koji su danas 4. listopada, u Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu promovirani u zvanje mentora i savjetnika, a njihova imena objavila je Agencija za odgoj i obrazovanje.
Riječ je o odgojno-obrazovnim djelatnicima koji svojom stručnošću, pedagoškim metodama, uzornim radom i trajnim stručnim usavršavanjem unapređuju nastavni proces poučavanja i odgojno-obrazovni sustav u cjelini.
Na popisu smo pronašli samo jedno ime iz Otočca i to: Ana-Marija Cvitković učitelj razredne nastave promovirana u učitelj mentor Osnovna škola Zrinskih i Frankopana dok iz Srednje škole Otočac nema niti jednog profesora.
Tko može biti mentor i savjetnik?
Prema novom Pravilniku Ministarstva, u zvanje mentora mogu napredovati odgojno-obrazovni radnici koji u školama obavljaju poslove učitelja, nastavnika, odgajatelja, ravnatelja ili stručnog suradnika najmanje pet godina. Uvjet je i položen stručni ispit re kontinuirani profesionalni razvoj u trajanju od najmanje 100 sati u posljednjih pet godina.
Zvanje savjetnika viša je razina i u nju se biraju već spomenuti odgojno-obrazovni radnici čije je radno iskustvo najmanje deset godina, a prethodno su proveli pet godina u zvanju mentora. Također moraju imati položen stručni ispit te kontinuirani profesionalni razvoj u trajanju od najmanje 150 sati u posljednjih pet godina.
Uz to, za izbor u ova znanja vrednuju se aktivnosti nastavnika, primjerice, organizacija natjecanja, mentorstvo učenicima i studentima, sudjelovanja i održavanja predavanja i raznih radionica, rada u stručnim vijećima, objavljivanja stručnih radova te rada na unaprjeđenju škole i samog obrazovnog sustava. U oba zvanja nastavnici se biraju na pet godina. Promoviranjem u zvanje mentora i savjetnika, osim titule, nastavnici dobivaju i uvećanu plaću. No, istovremeno se povećavaju i njihove obaveze, pa će im tako dio radnog vremena od sada odlaziti za potrebe Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Postupak za napredovanje u zvanje pokreće se na zahtjev odgojno-obrazovnog radnika koje se upućuje agenciji nadležnoj za obrazovanje. Konačnu ocjenu donosi Povjerenstvo za napredovanje u zvanje koje se bira putem javnog poziva.
I.B.