OTOČAC - Okrugli stol Japodija i turizam / Obogaćivanje iskustva posjetitelja integriranim pristupom održati će se 7. srpnja s početkom u 11 sati u velikoj dvorani HGK – Županijske komore Otočac.
Ciljevi okruglog stola o potencijalima kulturno-povijesne baštine Japoda za razvoj poduzetništva, koji se realizira u suradnji s partnerima iz Bihaća i Privredne komore Unsko-sanskoga kantona je potaknuti pokretanje novih poduzetničkih inicijativa temeljenih na kulturno-povijesnoj baštini Japoda; razmijeniti iskustva i znanja o mogućnostima korištenja kulturno-povijesne baštine Japoda za razvoj poduzetništva; poticati edukacije i osnaživanje lokalne zajednice i poduzetnika u području kulturno-povijesne baštine Japoda kako bi se osigurao dugoročni razvoj i održivost; povezati žene koje se bave kulturno-povijesnom baštinom Japoda s drugim poduzetnicima, stručnjacima i institucijama kako bi se osigurala daljnja podrška i razvoj i postavljanje temelja za buduću međunarodnu suradnju i jačanje trgovinsko-gospodarskih odnosa i drugih poslovnih veza između lokalnih zajednica, tvrtki i organizacija Ličko-senjske županije i Unsko-sanskog kantona, posebno na razvoju kulturno-turističkih projekata i inicijativa.
Na ovogodišnjem okruglom stolu govorit će se o razvoju novih kulturnih iskustava, ruta i itinerera, događaja i proizvoda baziranih na baštini Japoda, kao i novih marketinških kanala kao što su utjecajni i iskustveni marketing te kako se kreativnost može kombinirati s održivima poslovnim praksama.
Razgovarat će se o mogućnostima razvoja autentičnih kulturno-turističkih doživljaja inspiriranih baštinom Japoda i važnosti suradnje s lokalnom zajednicom i institucijama u razvoju turističkih projekata ili proizvoda.
Nadalje, na koji način kreirati tematske rute i itinerere koji vode posjetitelje kroz priču o Japodima, povezujući storytelling o značajnim lokalitetima te može li Japodija biti podloga za organizaciju posebnih događaja, poput festivala, koncerata i izložbi, koji promoviraju Japodiju kao brend turističke destinacije, uz istovremeno stvaranje lokalnih proizvoda kao suvenira.
Raspravit će se mogu li moderne strategije u marketingu poput korištenja utjecajnih osoba i influencera pridonijeti promociji destinacije, privlačeći tako širu publiku i potencijalne posjetitelje. U smislu iskustvenog marketinga naglasak će biti na kreativnom korištenju digitalnih alata i tehnologije, poput virtualne stvarnosti i proširene stvarnosti, kako bi se stvorila interaktivna iskustva posjetitelja. Kombinacija kreativnosti i održivosti je važna tema, jer otvara razgovor o poticanju poduzetništva i poslovnih praksi koje promoviraju održivost, kao što su ekološki prihvatljivi proizvodi, upravljanje otpadom, osnaživanje žena i prilike za mlade, kako bi se osiguralo da razvoj turizma ne šteti okolišu i lokalnoj zajednici.
U panelu, kojim će moderirati Manja Kostelac-Gomerčić, predsjednica Kulturne udruge za baštinu i stvaralaštvo Baštinica i predsjednica Strukovne podgrupe kulturnog turizma Županijske komore Otočac, sudjeluju: doc. dr. Romana Lekić, Snježana Bogdanić, kustos Muzeja Gacke i Midhada Midžić, direktorica JU Zavod za zaštitu kulturnog naslijeđa iz Bihaća.
Okrugli stol tradicionalno organiziraju Strukovna podgrupa kulturnog turizma HGK – Županijske komore Otočac, Kulturna udruga za baštinu i stvaralaštvo Baštinica i Muzej Gacke.
M.K.