OTOČAC - Europski tjedan programiranja je društvena inicijativa koja ima za cilj, na zabavan način, učenicima približiti programiranje i digitalnu pismenost. U Osnovnoj školi Zrinskih i Frankopana Europski tjedan programiranja obilježava se već šestu godinu zaredom, a ove godine obilježen je od 7. do 22. listopada.
U obilježavanju su sudjelovali učenici 6.a i 6.b razrednog odjela koji su na nastavi informatike učili kako programirati micro:bit uređaj, a koji su dobili na korištenje tijekom cijele školske godine. Da programiranje može biti zabavno pokazali su projektnim zadatkom neobičnog naziva-Micropet. Učenici su imali zadatak izraditi digitalnog kućnog ljubimca (Micropet) koji komunicira s vlasnikom na osnovu ugrađenog programa. Micropet je u stanju odgovoriti na različite podražaje iz okoline (trešnja, naginjanje, okretanje u različitim smjerovima, pritisak na gumbiće itd.) te, slikovnom ili tekstualnom porukom, izraziti svoje trenutno raspoloženje ili aktivnost kojom je zaokupljen (sretan, tužan, umoran, uplašen, vježbam, spavam, itd.). Također, na osnovu trenutne temperature u prostoriji u kojoj se nalazi, može obavijestiti vlasnika je li mu toplo, hladno ili vruće.
Zadatak se sastojao od više različitih aktivnosti. U prvoj aktivnosti učenici su izrađivali program za micro:bit uređaj putem online platforme Microsoft MakeCode. Program su testirali na simulatoru, a potom ugradili u micro:bit uređaj.
Drugi dio zadatka, koji je zahtijevao praktične vještine, učenici su izrađivali za domaću zadaću. Kako bi Micropet zaista izgledao kao pravi kućni ljubimac, trebalo je osmisliti njegov vizualni identitet, izraditi model od kartona, te u isti ugraditi micro:bit uređaj.
U posljednjoj aktivnosti učenici su snimili kratki video prikaz kojim su demonstrirali neke od programskih mogućnosti svojeg digitalnog kućnog ljubimca. Nastali su zanimljivi radovi koje su učenici podijelili na virtualnoj ploči.
Učenici su pokazali zanimanje za ovaj zadatak te izrazili zadovoljstvo sudjelovanjem u aktivnostima, a vjerujemo da će iskustvo učenja i rada s konkretnim predmetima i uređajima učvrstiti stečena znanja programiranja. Osim toga, svrha ovog zadatka je potaknuti učenike na samostalno istraživanje mogućnosti primjene ovog jednostavnog mikrokontrolera, kako bi stekli znanja koja će u budućnosti lako primijeniti na složenija područja računalstva i robotike i iskoristi za razvoj tehnoloških procesa. Svim učenicima koji su sudjelovali u provedbi zadatka izdane su potvrde o sudjelovanju koje su učenici pohranili u svoj digitalni eportfolio.
V.P./M.K.