OTOČAC - U Srednjoj školi Otočac obilježavanje Svjetskog i Europskog tjedna novca od 18. do 24. ožujka bilo je iznimno angažirano, posebno među učenicima ekonomskog smjera.
Tjedan je bio ispunjen raznovrsnim aktivnostima koje su imale za cilj promicanje financijske pismenosti i odgovornog upravljanja novcem.
Kroz sve aktivnosti tijekom tjedna učenike su pratile nastavnice ekonomske grupe predmeta Gordana Žubrinić, Vlatka Gašparović i Maja Pezelj Mandarić.
Prvi razred smjera ekonomist sudjelovao je u interaktivnoj radionici pod nazivom Štedi, uloži i život posloži koja je učenicima pružila priliku da razviju praktične vještine u upravljanju financijama. Različite vježbe i rasprave poslužile su im da nauče o važnosti štednje i različitim mogućnostima ulaganja, ali i kako pravilno planirati svoje financije za budućnost.
Drugi razred smjera ekonomist imao je priliku posjetiti poslovnicu PBZ banke u Otočcu. Ovaj posjet omogućio im je da se upoznaju s bankarskim sustavom i uslugama koje pruža banka te da steknu uvid u različite financijske proizvode i mogućnosti koje im stoje na raspolaganju kao budućim korisnicima bankarskih usluga. Učenici su također povezali znanje stečeno u školi i realno bankarsko poslovanje tako što su istražili mogućnosti kreditiranja i oblike državnih potpora te se upoznali sa znanjem kartičnog plaćanja.
Treći razred smjera ekonomist preuzeo je odgovornost za uređenje prostora hola škole. Svojom kreativnošću i suradnjom stvorili su ugodno okruženje svim učenicima i djelatnicima škole.
Vrhunac tjedna bila su predavanja koja su održali maturanti ekonomskog smjera svojim kolegama maturantima o dječjoj štednji, tekućim računima za mlade i studentskim kreditima, a usporedili su i mogućnosti triju banaka. Ovo predavanje pružilo je učenicima važne informacije o različitim financijskim proizvodima i uslugama te ih potaknulo da razmisle o svojoj financijskoj budućnosti. Nije izostao ni slatki kutak koji su priredili njihovi kolege iz prvog i trećeg razreda. Napravili su stotine ukusnih kolačića i dekorirali ih vrlo simbolično, zastavicama s novčanicama od 5, 10, 20 i 50 eura na čačkalicama, što je izazvalo oduševljenje svih posjetitelja.
Učenici su organizirali i nagradni kviz o financijskoj pismenosti pod nazivom PBZnalci koji je bio prilika učenicima da pokažu svoje znanje iz područja financija i osvoje vrijedne nagrade, potičući ih na daljnje učenje i razvijanje financijske pismenosti.
Također, maturanti ekonomskog smjera osmislili su i proveli dvije ankete među svim našim srednjoškolcima, a ispitivale su se navike o upravljanju novcem i financijska pismenost. Ovo je bio izvrstan način da se pruži dodatni uvid u potrebe i interese učenika te prilika za zajedničko razumijevanje financijskih tema.
M.Š./M.K.